E hírlevelünkben egy különös esetet szeretnénk elmesélni. A diagnosztánk egy olyan rejtéllyel találkozott, amely alaposan megdolgoztatta a „kis szürke agysejtjeit”, – ahogyan azt Monseiur Poirot mondaná.

Egy jelentős iparvállalat megrendelte egy nagyteljesítményű elszívó ventilátoruk rezgésdiagnosztikai vizsgálatát. A mérés egyértelműen kimutatta, hogy a villamos motor és a ventilátor csapágyai is jelentős mértékben megkoptak, elhasználódtak. Mérnökünk kimutatott még lazaságot, tengelykapcsoló-beállítási hibát és a ventilátor járókeréknél kiegyensúlyozatlanságot is,– szóval a berendezés olyan volt, mint egy állatorvosi ló.

A mérés eredményei alapján az illetékes műszaki vezető elrendelte, hogy a legközelebbi leálláskor a ventilátorcsapágyakon túl a villamos motort is cseréljék le a helyszínen tárolt tartalékmotorral. A javítási munkák befejezése után diagnosztánk elvégezte a berendezés dinamikus kiegyensúlyozását illetve a tengelykapcsolat lézeres beállítását. Először a ventilátor és villamos motor egytengelyűségét állította be pontosan kollégánk, majd elindíttatta a ventilátort, hogy fölvegye a rezgési alapadatokat. Meglepetten tapasztalta, hogy a tartalék villamos motor csapágyain mért szélessávú rezgésgyorsulás értékei borzasztóan magasak: előrehaladott rossz csapágyállapotra utalnak.

A problémát mérnökünk jelezte a megrendelő műszaki vezetője felé, és javasolta a gép megbontását, a csapágyak ellenőrzését. Ekkor még arra gondolt, hogy valami tévedés folytán a javításkor mégsem cserélték ki a villamos motort. Hosszas rábeszélés és huzavona után elfogadták a javaslatát, de váltig hangoztatták, hogy a tartalék motor kb. másfél éve lett javítva, illetve a csapágyak cserélve.

De akkor mitől rongálódott meg ennyire a villamos motor?????

Diagnosztánk nem hagyta annyiban a dolgot. Fontosnak tartotta, hogy a probléma gyökérokát megtalálja, hogy ez a komoly gond ne ismétlődhessen meg újra. Megbontás után tehát kimosatta a villamos motor hengergörgős csapágyait, és megdöbbentő dolgokat látott: a csapágy egyik felén a hengeres csapágygörgők hatalmas mélyedéseket ötöttek a külső futófelületbe.

Mint mérnökünk kiderítette, a járókerék kiegyensúlyozatlansága alaposan rázza a betonfödém szerkezetét, amelyen a tartalékmotort tárolták. Kicserélve a villamos motor csapágyait, újból elvégezve az egytengelyűség beállítását és a járókerék dinamikus kiegyensúlyozását, a hiba valamint a födém rezgése is megszűnt. Ennek ellenére mérnökünk azt javasolta, hogy a javított villamos motort máshol tárolják, lehetőleg távol a működő berendezéstől, biztos, ami biztos. Az álló gép csapágyai is tönkremehetnek!



Hívja tapasztalt diagnosztáinkat: Vincze János (20/958-7848) és Seyler Lajos (20/9732-865). Bővebben itt!

tn pas cher nike tn pas cher golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi golden goose saldi air jordan pas cher air jordan pas cher jordan pas cher air jordan pas cher air jordan pas cher hogan outlet online hogan outlet hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet scarpe casadei outlet

2016. A.A. Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium