A csapágyaknak időnként szüksége van zsírzásra, ezt mindenki tudja. Tehát a csapágyzsír jó dolog. A még több csapágyzsír még jobb dolog. Vagy mégsem?

overlubAmikor túl sok kenőanyag kerül a csapágyba, a megnövekedő nyomás hatására melegedés, és akár deformáció is bekövetkezhet a csapágyházon. A nagy nyomású zsír utat talál a külvilág felé, és olyan helyekre kerülhet, ahol egyáltalán nem kívánatos, például a villamos motorok tekercselésébe, egyéb tiszta terekbe, de akár tűzveszélyes területekre is. Ahol a kenőanyag megtalálta az utat kifelé, ott az idő előrehaladtával bizony a szennyeződés is megtalálja az utat befelé.

Akkor ne kenjük a csapágyakat? Vagy csak kevés kenőanyagot juttassunk be? Ez az út sem járható, hiszen kenés nélkül a gördülő elemek száraz felületen futnak, A súrlódás következtében pedig jelentős hőhatás és kopás veszélyének kitéve.

Mindkét eset a csapágy élettartamára erősen negatív hatással van. Mit tehetünk hát? Honnan tudhatjuk, hogy mikor érte el a kenőanyag mennyisége a megfelelő szintet?

Greasing bearing1A válasz: Ultraprobe 201 Grease Caddy használatával

Amikor a kenés csökken a csapágyban, a súrlódás növekszik és vele együtt a generált ultrahangot mértéke is megnő. Egy egyszerű csapágyzsírzóhoz csatlakoztatva az Ultraprobe 201 Grease Caddy ezeket az ultrahangokat emberi fül által hallható hangokká konvertálja, aminek a segítségével a karbantartó eldöntheti, hogy mikor optimális a csapágy zsírzási szintje.

A készülék elején található munkalámpa, a legzajosabb környezetben is használható fejhallgató, az állítható tartó, az övre akasztható hordozó övtáska mind az eredményes és kényelmes használatot segíti elő.

Ez a hasznos eszköz a Termelési Megbízhatóság Kft. kínálatában érhető el: www.tmk.hu/ultrahangos-csapagyzsirzo/ultraprobe-201-grease-caddy

 

grease caddy3

2016. A.A. Stádium Kft.

Impresszum

about.me/aastadium